CRM – trudno zdefiniować

Czym jest dokładnie CRM ( z angielskiego – Customer Relationship Managment) ? Mimo, że odpowiedź wydaje się prosta, trudno ubrać działania, rozumiane jako zarządzanie relacjami z klientem, w jakąś spójną i klarowną definicję. Zbyt duża bowiem rzeczy, składa się na owe zarządzanie. Dziś modny jest tzw. Marketing społecznościowy, który bez wątpienia jest jakąś częścią składową CRM. Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku firmy w społecznej świadomości. Jest to przecież zarządzanie relacjami. Rozumiejąc współczesny kontekst – w głównej mierze oparty na sieci internetowej – specjaliści doszli do wniosku, że najlepsza metodą budowania owego dobrego wizerunku będą wszelakie portale społecznościowe, które skupiając tłumy potencjalnych klientów. Budowanie pozytywnej atmosfery wokół jakiejś marki za pośrednictwem takich serwisów, z pewnością jest bardzo skuteczne. Efektywność w tym wypadku mierzy się cyfrą nowych klientów pozyskanych dla przedsiębiorstwa. Jest to jeden tylko wymiar prowadzenia profesjonalnego CRM.

Październik 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031